Science is the best thing we can do. And I think it is better for men to seek order in a chaotic manner instead to study chaos in an orderly fashion.

Sunday, September 22, 2013

Cu bicicleta pe tren

Politica CFR privitoare la transportul bicicletelor este una complet gresita.

1. Nici un biciclist nu va calatori cu "personalul" citeva ore doar pentru a iesi din Bucuresti. Motivul e unul simplu: mai bine pedalezi citeva ore in jurul Bucurestiului decit sa mergi in citeva ore la DOAR citeva zeci de km de Bucuresti. Ideea de a exila biciclistii la trenurile "regio" este absolut ilogica. Asadar, nu va mirati ca nu sint clienti.
2. S-au pus vagoane de bicicleta pe trenuri de noapte care pleaca din Bucuresti (cum ar fi de pilda cele spre Pitesti sau Ciulnita). Cel care a gindit masura asta nu e un bun manager. Fiindca nici un biciclist nu pleaca noaptea din Bucuresti, ci dimineata, cel mai tirziu pina in ora prinzului. Iar cei mai multi biciclisti sportivi sint in Bucuresti, nu in Ciulnita.
3. Nu exista trenuri cu vagoane de bicicleta pentru cele mai multe dintre orasele mari aflate la mai putin de 200 de km de Bucuresti.

Sugestie
Vagoanele cu compartiment de biciclete isi au rostul pe distante de pina la 200 de km de Bucuresti daca sint instalate pe trenurile "interregio" cu plecari pina la prinz si sosiri seara. E atit de simplu.

Tuesday, September 17, 2013

Pretext

Sa nu ne facem iluzii -- ecologist, ca si comunist, inseamna stinga. In zilele astea, in strada sint oamenii stingii: drept e ca printre ei s-au amestecat si citiva de dreapta, mai tinerei si nitel mai oportunisti.
E bine totusi ca e asa: e bine ca tot electoratul de stinga sa fie cel care-i scutura pe cei de la putere, care sint neocomunisti, adica de stinga.
Mai cred ca rusinea si vinovatia motiveaza multimile din strada: e vorba de rusinea de a fi de stinga in Romania moderna si de vinovatia de a fi reactionat atit de tirziu. Rosia Montana e un pretext.