Science is the best thing we can do. And I think it is better for men to seek order in a chaotic manner instead to study chaos in an orderly fashion.

Monday, May 02, 2011

De ce nu am un jurnal

Ar fi fost bun un jurnal care sa acopere toti anii de cautare -- un jurnal mi-ar fi folosit in primul rind mie dar ar fi fost poate util si celor care nu vor sa repete greselile mele: am bunul obicei ca, in general imi fac notite datate, dar, desi fac uneori si comentarii, acestea sint preponderent tehnice. Asadar, nu am ceea ce s-ar putea numi jurnal si, chiar daca pe blog exista draft-uri nepublicate, nici macar acolo nu apar alte detalii. Am constatat ca adesea prefer sa folosesc timpul in care as putea consemna intr-un jurnal pentru a haladui cu gindul la alte si alte idei. Nu-i vorba ca vad jurnalul ca pe o pierdere de vreme, ci e mai degraba nerabdarea mea de a merge mai departe. Si poate mai e si teama de a pierde alte idei, teama de a intrerupe firul. Dar mai e ceva: de prea multe ori jurnalul te face sa fii vanitos, te face sa te privesti ca pe cineva cu totul remarcabil care are aerul ca traieste o experienta remarcabila si demna de consemnat. Iar pe de alta parte, lucrul cu ideile pure necesita dezbracarea de particular, de ceea ce e personal si renuntarea la mare parte din vestmintele afective. Chiar avind tot timpul din lume, nu poti face cercetare autentica avind mereu gindul la personalitatea ta si nici preparindu-ti atent posteritatea.

Uneori scriu la blog 'in rafale', asa cum am facut zilele astea: realizez ca asta se intimpla fiindca sint motivat, si sint motivat fiindca in fundal urmaresc o idee. Se intimpla de cele mai multe ori cind scriu aici: exista asadar aproape intotdeauna o motivatie data de o idee pe care incerc de regula sa o dezvolt, dar ceea ce scriu abia daca se leaga de ceea ce se dezvolta in fundal. E similar cu ceea ce se intimpla cind o gospodina sta de vorba la telefon cu o vecina, in timp ce are pusa la copt o prajitura.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home